ارتش بازی ها

🌏 دنیایی از بازی برای فارسی زبانان 🌏

ارتش بازی ها

🌏 دنیایی از بازی برای فارسی زبانان 🌏

ارتش بازی ها

به وبلاگ ارتش بازی ها خوش آمدید.
نویسندگان سایت:
علیرضا ‍‍‍‍‍‍پایکار: مدیر و سازنده سایت
در این وبلاگ قصد داریم بازی های پرطرفدار و جدید و نوستالژی را معرفی و بررسی کنیم با همراهی شما عزیزان.
تمامی بازی ها قبل از ارسال مورد بررسی قرار میگیرد.از صحیح بودن مطالب اطمینان خاطر داشته باشید.
لطفا ما را از نظرات(پیشنهادات،انتقادات)خود اگاه کنید چرا که مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.
لطفا ما رادنبال کنید.

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷ ب.ظ

۱۵ ترفند برای حرفه‌ای شدن در بازی فورتنایت

با سلام. به دخواست دوستان گل نصمیم به گذاشتن این مطلب گذاشتم در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

فقط در عرض هفت ماه بازی «فورت‌نایت بتل رویال» (Fortnite: Battle Royale) توانسته به یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های جهان تبدیل شود. بازی Fortnite مجانی است و تقریبا در هر کنسول و پلتفرمی از جمله مک‌او‌اس،‌ پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و آی‌اواس می‌شود آن را بازی کرد. کمی اگر صبر کنید حتی با سیستم عامل اندروید هم می‌توانید روی موبایل بازی Fortnite بزنید.

اما اصل مطلب چیست و چرا بازی Fortnite انقدر گرفته؟ ۱۰۰ بازیکن در محیط یک جزیره‌اند که بخش امن آن هر لحظه در حال کوچکترشدن است. سرتاسر جزیره می‌شود سلاح و آیتم‌های ویژه پیدا کرد که در نقاطی پراکنده شده‌اند. هدف بازی هم زنده ماندن است، یعنی نفر آخری باشید که در جزیره زنده می‌ماند. حالا شاید خیال کنید با عنوانی ساده و دم‌دستی طرفید ولی برعکس، این بازی بسیار منحصر به‌فرد و عمیق است. برای زنده ماندن در جزیره علاوه بر واکنش‌های سریع باید دانش خاص این بازی را هم داشته باشید.

در ادامه برای اینکه بتوانید بهتر فورت‌نایت بتل رویال بازی کنید مجموعه‌ای از فوت و فن‌های مهم بازی را ذکر می‌کنیم:

۱-قبل از شروع بازی Fortnite از محوطه‌ تمرین استفاده کنید

پیش از هر بازی همه بازیکنان در محوطه‌ای قرار می‌گیرند که می‌توانند چندتا سلاح یا وسیله بردارند، تیراندازی کنند و چیزی بسازند. در شروع بازی از این زمان استفاده کنید و اگر نسبت به هر مساله‌ای در مورد کنترل بازی ابهام دارید، قبل از شروع کاملا بر همه چیز مسلط شوید.

۲- اول بازی به هر چیزی دم دستتان بود کلنگ بزنید

شاید عنوان این توصیه کمی مسخره به نظر برسد ولی واقعیت دارد. کلنگ در بازی Fortnite نقشی حیاتی دارد. هر کاراکتر بازی یک کلنگ با خودش حمل می‌کند که در مقابل تخریب مقاوم است و تقریبا هر چیزی که در محیط بازی است را می‌تواند خراب کند. فقط کافی است چندین و چندبار ضربه بزنید تا بتوانید از همه المان‌های درون محیط بازی برای خودتان مواد اولیه جمع کنید. در و دیوار و درخت و هر چیزی که دیدید تخریب کنید و با چوب و آهن و آجرش رمپ و دیوار دفاعی بسازید. یک نکته مهم این است که جمع کردن موارد اولیه در همان آغاز بازی شما را جلو می‌اندازد و در عمل کلید یک سیستم دفاعی درست و حسابی است.

۳- بسازید تا زنده بمانید

بله، کلید زنده‌ماندن شما در جزیره ساختن است، برای دفاع از خودتان باید چیزهایی بسازید بویژه اگر تازه بازی را آغاز کرده‌اید. تمرین کنید به سرعت دور کاراکتر دیوار و رمپ بسازید،‌ بعد دوباره و دوباره تمرین کنید تا به سریع‌ترین شکل ممکن آماده ساخت دیوارهای دفاعی باشید. به هر حال فراموش نکنید که ساختمان‌ها بهترین وسایل دفاعی شما هستند البته در کنار کیت پزشکی و معجون‌ها.

۴- موادی که زنده‌نگه‌تان می‌دارند را اولویت‌بندی کنید

در بازی Fortnite اصل قضیه زنده‌ماندن است پس لابد حدس می‌زنید که جان هر کاراکتر و کم‌شدنش چقدر ارزش دارد. برای بالارفتن جان می‌شود از مواد مختلفی استفاده کرد، بعضی‌شان مستقیما حال‌تان را بهتر می‌کنند و بعضی صدمه‌دیدنتان را سخت‌تر.

باند و کیت‌پزشکی نوار معروف سبز بالای صفحه را پر می‌کنند. البته فقط کیت پزشکی می‌تواند کاملا جان‌تان را برگرداند. معجون‌هایی هم هستند که پوشش محافظ یا سپردفاعی‌تان را ترمیم می‌کنند (نوار آبی بالای صفحه)،‌ این معجون‌ها Shield Potions و Small Shield Potions نام دارند. برای ترمیم کامل نوار آبی باید دوتا Shield Potions مصرف کنید. یک ماده دیگر Chug Jug است،‌ مصرفش ۱۵ ثانیه طول می‌کشد اما کل سلامتی و سپرهای دفاعی‌تان را روبه‌راه می‌کند.

نهایتا از Slurp Juice غافل نشوید. مصرفش یعنی هرثانیه ۱ امتیاز به جان و ۱ امتیاز به سپردفاعی‌تان اضافه می‌شود و کل ماجرا هم ۲۵ ثانیه ادامه دارد.

۵- نقاط ضعف و قوت هر سلاح را بشناسید

در بازی Fortnite سلاح‌های مختلفی وجود دارد که باید بدانید هر کدام در چه موقعیتی بهترین تاثیر را دارند.

از اسنایپر برای شکار دشمن در فاصله‌های کوتاه استفاده نکنید. شاتگان بهترین گزینه برای درگیری نزدیک است اما یادتان باشد که باید هنگام استفاده از آن کمی هم پرتکاپو باشید مثلا موقع شلیک بپرید و هم‌زمان که کمی به جلو حرکت می‌کنید حریف را بزنید تا شکارتان برای طرف مقابل به عنوان یک هدف در حال حرکت دشوارتر شود. تفنگ‌های تهاجمی یا Assault rifles هم به درد زدن اهداف دور می‌خورند و هم در درگیری‌های نزدیک به کارتان می‌آیند،‌ بعضی‌شان دوربین هم دارند، بعضی دیگر نه. ساب‌ماشین‌گان‌ها واقعا سریع شلیک می‌کنند ولی برای زدن هدف در فاصله دور اصلا سراغش‌شان نروید.

اسلحه‌های دستی یا Pistols برای زدن اهداف نه خیلی دور و نه چندان نزدیک بهترین کاربرد را دارند. در یک درگیری خیلی نزدیک سرعت شلیک این سلاح‌ها خیلی جالب نیست و ممکن است کار دست‌تان دهد. موشک‌اندازها و نارنجک‌انداز‌ها (Rocket Launchers و Grenade Launchers) بهترین گزینه برای تخریب ساختمان‌ها و قلعه‌های دفاعی دشمن‌اند. یکی دو شلیک درست و حسابی با آن‌ها سازه‌دفاعی و خود رقیب را با هم نابود می‌کند.

نهایتا یک کمان هم توی دست و بال‌تان هست، می‌شود با آن به تعداد نامحدود تیر شلیک کرد ولی از تیروکمان که انتظار معجزه ندارید؟!

۶- ابزارها و موارد استفاده‌شان را بشناسید

در بازی فورت‌نایت بتل رویال ابزار و ادوات مختلفی وجود دارد که می‌شود هم به صورت دفاعی و هم به شکل تهاجمی ازشان استفاده کنید.

نارنجک که خب به قدر کافی با آن آشنایید،‌ مثل همه‌ بازی‌ها چند ثانیه پس از پرتاب منفجر می‌شود. یکی از بمب‌های بامزه بازی Boogie Bomb است. این بمب که ظاهری شبیه به نارنجک دارد حریف‌تان را مجبور به رقص می‌کند، ماجرا ۵ ثانیه‌ای طول می‌کشد و علاوه بر خنده‌دار بودن نکته مهم‌ترش این است که حریف در این فاصله، نمی‌تواند هیچ واکنش دفاعی یا تهاجمی نشان دهد و در برابر حمله شما آسیب‌پذیر است. در بازی نوعی نارنجک خاص به اسم Port-A-Fort هم داریم. این مدل از نارنجک را اگر پرتاب کنید یک قلعه سریع برایتان ساخته می‌شود. از این قلعه‌های آماده هم می‌توانید استفاده کنید.

در آخر بد نیست با Impulse Grenade هم آشنا شوید. نارنجکی که می‌تواند هر چیزی را سر راهش درب و داغان کند، جالب اینکه از طریقش می‌توانید خودتان را هم به سمت دشمن پرتاب کنید تا مسافتی نسبتا طولانی را در زمانی کوتاه طی کنید.

۷- باز هم فرصت تمرین دارید

همانطور که اشاره شد در بازی Fortnite منطقه امن و بی‌خطر برای هر بازیکن هر لحظه در حال کوچکترشدن است و در عمل درگیری اجتناب‌ناپذیر است اما به هر حال بعد از شروع بازی وقتی هنوز امنیت دارید بد نیست سعی کنید بر همه مهارت‌ها مسلط شوید.

 ۸- از آغاز تهاجمی بازی کنید

ممکن است از این توصیه خوشتان نیاید ولی به هر حال دعوت به بازی تهاجمی از همان آغاز خیلی هم بی‌حکمت نیست. اغلب رقبا همان اول بازی از هر زمان دیگر آسیب‌پذیرترند پس ممکن است کلید پیروزی شما در شروعی سریع و خشن نهفته باشد.

۹- فراری‌ها را شکار کنید

اگر دیدید کسی دارد از دستتان فرار می‌کند همینطوری رهایش نکنید! در اغلب این موارد طرف مقابل سلاح خوبی ندارد و به همین دلیل فرار می‌کند، پس تعقیبش کنید.

۱۰- در انتخاب آیتم دقت کنید

در بعضی از لحظات بازی واقعا باید درست و حسابی فکر کنید که الان چه چیزی بیشتر به درد می‌خورد. مثلا اوضاع سلامتی‌تان وخیم است و می‌خواهید تصمیم بگیرید که کیت پزشکی بردارید، معجون تقویت‌کننده سپر دفاعی بزنید یا یک تفنگ خوش دست ِ‌ کمیاب را بردارید. خب این بازی هم شبیه زندگی است؛ هیچ چیزی از سلامتی مهم‌تر نیست.

این نکته را هم فراموش نکنید که گاهی بعضی آیتم‌های نه چندان کمیاب کارکردشان از یک آیتم کمیاب بهتر است. آن‌ها را بشناسید و اگر پیداشان کردید از خیرشان نگذرید.

۱۱- منطقه را بشناسید

بازی فورت‌نایت بتل رویال از ۱۸ منطقه مختلف با اسامی مشخص (مثل Anarchy Acres یا Fatal Fields) تشکیل شده است. با توجه به اینکه در فرایند بازی مناطق امن در حال کوچک و کوچک‌تر شدن هستند بهتر است با مناطق مرکزی نقشه (مثلا Tilted Towers) بیشتر آشنا شوید. چون احتمالا این مناطق در بیشتر زمان بازی جزو منطقه امن هستند.

۱۲- به موقع درگیر شود، به‌وقتش عقب‌نشینی کنید

فرض کنید روبرویتان دو نفر را می‌بینید که با هم درگیر شده‌اند و در حال جنگیدند، چه می‌کنید؟

اگر سلاح درست و حسابی داشته باشید با گلوله کافی، وضع سلامتی و سپردفاعی مناسب، خب چه بهتر که درگیر شوید و هر دو را غافلگیر کنید.

اگر سلاح خوب ندارید یا وضع سلامتی‌تان چنگی به دل نمی‌زند قهرمان‌بازی در نیاورید. در کل اینکه حساب شده عمل کنید، شاید از یک درگیری که بی‌موقع واردش شدید زنده بیرون نیایید.

۱۳- از هربار مردن عبرت بگیرید

یک سیستم جدید در بازی ایجاد شده که می‌توانید از طریق بخش تنظیمات در منوی اصلی فعالش کنید؛ این بخش که Replay system نام دارد بهتان اجازه می‌دهد بفهمید علت مرگ‌تان دقیقا چه بوده. برای مثال دارید در یک ساختمان راه می‌روید که ناگهان می‌میرید. با کمک گرفتن از Replay system می‌توان بفهمید که مثلا در تله‌ی یکی از رقبا گرفتار شده بودید که قبلا در محیط قرار گرفته. همچنین بازی به شکل خودکار پیشروی شما را ثبت می‌کند. با بررسی دقیق و موشکافانه دلایل مرگ و شکل بازی کردن‌تان می‌توانید به نقاط ضعف و قوت بسیاری پی ببرید.

۱۴- حرفه‌ای‌ها را تماشا کنید

بازی Fortnite هم مثل هر بازی دیگر یک سری حرفه‌ای و کارکشته دارد که می‌توانید با نگاه کردن به شیوه بازی کردنشان یک شبه ره صدساله طی کنید و کلی از نکات مهم را بیاموزید. سری به یوتیوب یا توییچ بزنید و بازی استریمرهایی مثل Ninja یا DrLupo را  تماشا کنید. ببینید وقتی بهشان گلوله شلیک می‌شود چطورواکنش نشان می‌دهند، چطور رقبا را از پا در می‌آورند، چطور مواد اولیه جمع می‌کنند و کلی نکته دیگر.

۱۵- یک حرکت جدید را امتحان کنید

بازی فورت‌نایت بتل رویال به طرزی باورناپذیر بزرگ است و به همین شکل می‌تواند خیلی پیچیده هم باشد. اما فراموش نکنید که با یک بازی طرفید، اصل قضیه لذت‌بردن و سرگرمی است و شاید بهترین راه لذت‌بردن از یک بازی این باشد که به خودتان اجازه تجربه کردن همه امکان‌ها را بدهید.

در واقع خوب است که به همه این نکات گفته شده دقت کنید تا بازیکن بهتری شوید ولی خودتان را همیشه هم محدود نکنید. گاهی بخشی از نقشه را انتخاب کنید که قبلا به آنجا سر نزده‌اید، گشت و گذار کنید. یک سلاح جدید که هیچ‌وقت سراغش نرفته‌اید را امتحان کنید، می‌توانید حتی بدون کشتن یک نفر برنده بازی شوید! خلاصه دست به کارهای جدید و عجیب هم بزنید چون نهایتا ممکن است خود این شکل بازی‌کردن هم نکته‌های مهمی را بهتان بیاموزد که کسی هنوز آن‌ها را جدی نگرفته باشد.

منبع: Business Insider

 

 

Gamesarmy.blog.ir

  • ۹۸/۰۶/۱۸
  • علیرضا پایکار

نظرات  (۲)

سلام ...واقعا ممنون من خودم فورتنایت بازم قبلش هیچی نمیشودم ولی الان بعد خواندن این مطلب الان دیگه یه جورایی حرفه ای شدم همش وین میارم با تعداد کیل بالا...واقعا ممنون

پاسخ:
خواهش دوست عزیز:))
  • علیرضا پایکار
  • سلام دوستان خسته نباشید

    این مطلبی که نوشتم رو حتما برای فورتنایت بازا پیشنهاد میشه بخونن خودم شخصا فورتنایت بازی میکنم دقیقا همین مطالب رو بخون عمل کنی بهش میشی یکی مثل نینجا،تیفو،بوگا و...

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">